Volgers

woensdag 11 mei 2011

Geitjes en bevallingen

Hallo allemaal,

Eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ik heb me de afgelopen weken eigenlijk niet laten zien en horen en dat vind ik heel jammer. Maar het heeft ook een goede reden. Ik heb het heel erg druk gehad met verjaardagen ( mijn dochter 7 mei, mijn vader ook 7 mei, mijn moeder 6 mei en ikzelf 4 mei en 50 geworden) In de meivakantie is het hier dus gezellig druk geweest want mijn hele familie en vrienden wonen aan de andere kant van het land. Dat betekend dus...slapers! :-) Ik heb nog nooit zo een leuke verjaardag gehad als vorige week. Tjonge, wat is 50 worden een feest zeg!

Boven op alle drukte vonden onze 2 geiten dames het nodig om juist dan te bevallen. Pukkie kreeg 2 bokjes op Koninginnedag, midden in de nacht en natuurlijk stonden wij stand by. Alles goed gegaan 2 prachtige kleine kereltjes.


Maandag 2 mei heb ik mijn zus en neefje opgehaald want die zouden een paar dagen blijven. Voor iedereen feest ook omdat ze dan natuurlijk een paar dagen van onze aanwinsten konden genieten. Toen we maandagmiddag arriveerden rende de kids meteen naar de stal om te kijken hoe het met de kleintjes ging en of Doortje onze andere geit al tekenen van bevallen toonde. Toen ik kwam aanlopen, kwam mijn dochter een beetje bleekjes uit de stal. "Mam, ze is bevallen en het zijn er 3"! Ik dacht nog, yeah, right, 3 is wel veel. Maar toen ik ging kijken bleken het er 4 te zijn !! Meteen de veearts gebeld, lammeren melk en spenen gekocht en dat allemaal terwijl je huis vol slapers zit. Het was een memorabele thuiskomst en verjaardag dus.
Volgende dag natuurlijk ook al "kraamvisite"die als kadootje worteltjes meenam :-) Enfin ze hebben de eerste week overleefd (wij ook) en de drie dames en 1 heer doen het goed. Ze zijn nog erg klein maar staan nu ook buiten bij de kudde.




Zo, dat was mijn geitenverhaal.
Morgen laat ik jullie een doosje met fotoalbum zien. Dat was een kadootje voor mijn zus, dus deze kon ik niet eerder plaatsen omdat ook mijn zus wel eens mijn blog leest. Bovendien wil ik graag een Candy weggeven omdat ik jarig be geweest. Maar dat komt van de week.

Ik ga jullie ook weer volgen, heb de laatste weken niets geschreven, maar ook niet bij anderen gekeken, erg he? Het kleurenkaartteam, ga ik ook weer lekker aan meedoen.

Nou tot gauw,
Karen

4 opmerkingen:

  1. hoi karen, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!! leuk te lezen je verhaal over de geitjes geweldig om mee te maken!!!! zou het ook wel willen maar dat zal wel bij een droom blijven helaas geniet maar van dat kleine vee!!!!
    xx petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke geitjes, Karen! Wat ik niet wist en nu je het zo schrijft wel weer dat je 50 bent geworden. Nou meid welkom bij de club :lol)!
    Volgende week is het ook al zo ver dat we naar Doorn gaan, ik heb er zin in.
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Karen,
    nog van harte met alle verjaardagen en vooral je eigen 50e! Je hebt het inderdaad behoorlijk druk gehad met familie en geitjes... Komt bij dwerggeiten niet zo vaak voor een vierling, knap dat ze alle 4 zijn blijven leven. (mijn vader heeft en fokt al heel erg lang dwerggeitjes, kan me niet anders heugen...) Dat ene bokje heeft wel een hele bijzondere tekening met dat bruin en zwart, leuk...
    In ieder geval: welkom terug in blogland!
    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Karen

    Oohw wat een schatjes!
    Leuk verhaaltje en nog gefeliciteerd met je 50ste verjaardag!

    XXX Kim

    BeantwoordenVerwijderen